Gyakran Ismételt Kérdések

Győződjön meg, hogy a folyosón, lépcsőházban sincs világítás, esetleg a szomszédot is kérdezze meg, hogy nála van-e áram. Amennyiben sem a folyosón, sem a szomszédnál nincs áram úgy valószínű, hogy központi áramszünet van és az ELMŰ az illetékes. ELMŰ hibabejelentő telefonszáma: 06-1-238-238, 06-30-978-5611. 2, Amennyiben csak az Ön lakásában ment el az áram úgy győződjön meg arról, hogy a kapcsolótáblán az összes kismegszakító felnyomott állásban van, illetve, hogy a villanyóra főkapcsolója fel van-e nyomva. Amennyiben minden fel van nyomva és továbbra sincs áram úgy villanyszerelőt kell hívni, mert akkor zárlatos készülék lehet a lakásban. Soha ne feledje, fő a biztonság!

Csöngesssen be ahhoz a szomszédhoz akitől ázik. Lehet, hogy csak valami éppen kifolyt nála és átszivárgott a mennyezeten/falon. Amennyiben nincs otthon hívja közös képviseleti irodánkat (hétvégén, munkaidő után ügyeleti telefonszámunkat :30/9623-863), hogy segíteni tudjunk utolérni a tulajdonost/bérlőt. 2, Amennyiben szabad szemmel megállapítható, hogy mi okozza a vízfolyást úgy azt vagy saját kezüleg kell megszűntetni vagy, amennyiben nem megoldható, szakember segítségét kell kérni. 3, Szakemberhez a leggyorsabban a biztosító által szerződtetett partnereken keresztül lehet jutni. Honlapunkon, valamint a faliújságon ki van helyezve a Társasház biztosítójának neve, kötvényszáma és az asszisztens (Lakásdoktor Mestervonal 24, Asszisztent 24) szolgáltatás telefonszáma. Amennyiben telefonon bejelenti az asszisztensnek a problémát, gyors határidőn belül küldenek szakembert . 3, A probléma megoldásához mindkét érintett lakástulajdonosnak együtt kell működni, így mindkét ingatlanba való bejutást biztosítani kell a szakembernek. Soha ne felejtsék el, hogy mindnyájan kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy Önök a károsultak, így mindig tartsák szem elött az együttműködést. 4, A károsult/tak tegyenek kárbejelentést a Társasház biztosítójánál. 5, Helyreállítás csak a kárszemlét követően végezhető el .

Amennyiben lakásában kár keletkezett (beázás, csőtörés…stb.) akkor Ön a károsult, tehát a kárbejelntést Önnek kell megtennie. A Társasház biztosítása az egész épületre kiterjed, kivételt képez ez alól a saját ingóság, melyre Ön külön köthet biztosítást. Honlapunkon illetve a Társasház faliújságán kifüggesztve megtalálja a Társasház biztosítójának nevét és kötvényszámát. Mindegyik biztosítónak van a honlapján online kárbejelentési felület, így az ott található formanyomtatványt értelemszerűen ki kell tölteni és a rendszer által adott kárszámot/visszaigazoló e-mailt célszerű elmenteni. Továbbá lehet kárbejelentést tenni telefonon is, a kárbejelentés telefonszáma szintén megtalálható a faliújságon. A kárbejelentést követően a biztosítási kárszakértő 5 munkanapon belül keresni fogja Önt. Fontos! Helyreállítást kizárólag a kárszemlét követően lehet elvégezni.

A külső homlokzat esetében, saját erkélyre parapet magasságig. Más esetben a külső homlokzatra való felszereléshez a helyi Építésügyi hatósághoz lehet fordulni és városlátképi engedélyezési eljárást kell kezdeményezni. Belső homlokzatra/folyosóra a közvetlenül érintett szomszédok 2/3-os írásos hozzájárulása szükséges, melyet a közös képviseletnek meg kell küldeni és ezt követően kezdődhet meg a kivitelezés. Fontos! A kültéri egység rezgéscsillapításáról és a kondenzvíz zárt csatorna hálózatban történő elvezetéséről gondoskodni kell! Ezt követeljék meg a kivitelezőtől.

A jelenlegivel megegyező színű és osztású nyílászárót lehet engedély nélkül felszerelni. Amennyiben attól eltérőt szeretne, úgy az engedély köteles. Külső homlokzaton látható nyílászáró csere esetén, amennyiben a jelenlegitől eltér, a helyi Építésügyi hatósághoz lehet fordulni és városlátképi engedélyezési eljárást kell kezdeményezni. Amennyiben belső homlokzatot/folyosót érint a nyílászáró csere és a jelenlegitől eltérőt szeretne úgy a Társasház tulajdonosainak hozzájárulását kell kérni.

Kérjen a közös képviselettől albetét kimutatást honlapon vagy e-mailen keresztül, esetleg személyesen. 2, A megküldött kimutatásban szereplő összeget, amannyiben van hátralék úgy a Társasház bankszámlájára meg kell fizetni. 3, A befizetést követően e-mailben vagy személyesen kérhet nullás igazolást a közös képviselőtől. Fontos! A tulajdonosváltozást be kell jelenteni a közös képviselőnek.

A vízelzárást követően sokszor sárgás víz folyik a csapból és csordogál a víz. Ez abból fakad, hogy amikor visszanyitják a vizet a víznyomás a csövekben lévő apró szennyeződéseket a cső faláról lemossa, így a víz egy kicsit zavarossá válik és a csap szűrőjét (perlátort) eltömítik ezek az apró szennyeződések. A csap szűrőjét le kell csavarni és kiütögetni a benne lévő szennyeződést. A szűrő visszahelyezése előtt érdemes alaposan kiengedni a vizet, így újjabb szennyeződés nem fog feltapadni a szűrőre (perlátorra). Amennyiben ez nem segít úgy kérjük értesítse a közös képviselőt.

A Fővárosi Vízművek honlapján (www.vizmuvek.hu) fel vannak sorolva azok a Vízművek által ajánlott partner cégek akik nem csak a fizikai mérő cserét végzik el, hanem a mérőcserével járó papírmunkát/adminisztrációt és plombálást is. Közülük célszerű választani, felvenni a kapcssolatot telefonon vagy e-mailben. Fontos! A mellékvízmérős díjmegosztási szerződést a közös képviselővel alá kell iratni, mint a fővízmérő díjfizetőjével.

1, A lehető legrövidebb időn belül jelezze a közös képviseletnek, hogy melyik számú proximity tallér került illetéktelen kezekbe. Így a legrövidebb időn belül az adott számú proximity tallér letiltásra kerül. 2, Van lehetőség a közös képviseleti irodában új belépőt vásárolni, de kizárólag csak tulajdonos vagy tulajdonos írásos meghatalmazottja vehet át proximity belépő tallért.

Első sorban győződjön meg arról, hogy esetleg nem áramszünet van és ezért úgynevezett kézi vezérlésbe lett állítva a garázskapu. Amennyiben csak az Ön távirányítója nem nyitja a garázskaput úgy valószínű, hogy az elem lemerült és azt cserélni kell. A garázstávirányítók többsége gombelemmel működik és órásnál vagy autóalkatrész kereskedésben kapható/ cserélhető. Amennyiben az elemcsere nem oldja meg a problémát úgy valószínű, hogy a távirányító tönkrement és újat kell venni. Távirányítót közös képviseleti irodánkban tud vásárolni, de kizárólag csak garázsbeálló tulajdonos vagy írásos meghatalmazottja veheti át. Fontos! Célszerű vásárlás előtt a közös képviseleti irodát felhívni és a távirányító árát megkérdezni.

Már ügyfelünk?

Jelentkezzen be!

Kérdése van?

Nézze meg a Gyakran Ismételt Kérdések menüpontot!

GYIK

Közös képviselőt keres?

Írjon nekünk, és felkeressük Önt!

Kapcsolat